torsdag 27 september 2007

Kurtis Dulle fick många lovord

Bofors kanadensiske provspelare Kurtis Dulle gjorde en bra debut i Bofors IK.
Och borde ha stora chanser att få kontrakt med Karlskogas allsvenska hockeylag.

– Det kommer att bli ännu bättre när jag får mer tid på mig. Att det gick så skapligt nu berodde mycket på att jag fick stor hjälp av mina lagkompisar, de gjorde det enkelt för mig, säger den nye BIK-backen efter uddamålssegern borta mot Oskarshamn.
Redan i första periodpausen hade assisterande tränaren Sam Hallam ett omdöme att ge om Kurtis Dulle:
– Han har varit en mycket positiv överraskning och verkligen visat att han har förutsättningar att bli en klar tillgång i allsvenskan.
Efter matchen fyller cheftränaren Niklas Czarnecki på med fler positiva omdömen:
– Han får ett stort plus för sin insats.
Och då ska vi veta att det här var Dulles första match den här säsongen, framför allt den första någonsin på stor rink.
Han pratade själv då han anlände till Sverige om att han trodde att han, genom bra skridskoåkning, skulle passa på större ytor:
– Fast jag kände mig trött och tung i benen i första perioden, säkert mycket med anledning av att det blev längre sträckor att åka än jag är van vid.
Dulle löste det på ett klokt sätt genom att spela enkelt och inte försätta sig i svårigheter.
Han var inne på Bofors första mål, dessutom.
Om matchen i Oskarshamn säger han:
– Precis som i lördagens förlustmatch mot Leksand, den drabbningen fick jag se från läktarplats, inledde vi segt. Därefter blev det bättre. Förstås känns det härligt att få börja med en seger. Inte minst då Oskarshamn kom ikapp från 0–2 till 2–2 och vi svarade igen med 3–2.
Vi lär få se mer av Dulle i Boforströjan – även efter det att provspelsperioden gått ut... det bekräftade han med sitt agerande i Oskarshamn på onsdagskvällen.

Inga kommentarer: